Viszonyunk a luxusmárkákhoz

A magyarok harmada vásárolna Armanit, Guccit vagy Chanelt
Minden harmadik magyar internet-használó venne Giorgio Armani, Gucci, Chanel vagy Versace márkájú luxus holmit, ha a pénz nem számítana - állapította meg felmérésében az ACNielsen. Az arány egyébként meghaladja a nyugat-európai átlagot.



Az egyes termékek közül elsősorban cipőt, majd napszemüveget, illetve retikült választanának. Ebben is hasonlítunk az európai lakosokra, ahogy a márkák sorrendje is megegyezik. Ráadásul a magyarok harmada már vásárolt is a legdrágább márkákból, azonban a sorrendet itt már a Givenchy vezeti, az Armani, Gucci és Versace előtt.

A magyarok bizakodóbbak is ezekkel a márkákkal kapcsolatban, ugyanis míg az európai válaszadók 75%-a gondolja azt, hogy az egyedi tervezésű márkatermékek drágábbak, mint amennyit tulajdonképpen érnek, addig a magyarok csupán 61%-a. 31% pedig egyenesen úgy véli, hogy az egyedi márkatermékek sokkal jobb minőségűek, mint a szokásos márkák.

A magyaroknak mindössze 39%-a gondolja úgy, hogy a luxusmárkákkal a vásárlóik státuszukat próbálják kifejezni, míg Európában 59%. Az ACNielsan rámutat, hogy ezek a vállalatok nem csak divatcikkeket értékesítenek, hanem velük együtt imázst is, amiért a fogyasztók hajlandók többet fizetni.

A felmérésből egyébként az is kiderült, hogy míg a Christian Dior és Gucci márkák jó értékesítési lehetőségekkel bírnak Oroszországban, addig a kínaiak a Chanel és Versace termékekért lelkesednek. Az olaszok vágyott márkáinak rangsorában ugyanakkor Giorgio Armani, Prada, Emporio Armani és Versace alkotja az élcsoportot, míg az amerikaiaknál Ralph Lauren áll az első helyen.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)