A híd, ami nincs
Szombathely (al) - Tegnaptól csak gyalogosok, kerékpárosok kelhetnek át a Centenáris hídon, amelynek sürgős felújítása csaknem százmillió forintba kerülhet. Délután négy óra, a Szent Flórián körút, Sorok utca, Károly Róbert utca kereszte-ződése.
Aki a városközpontból érkezik, és egyenesen szeretne továbbmenni a behajtani tilos táblával, piros-fehér csíkos szalaggal lezárt hídon, még időben észreveszi az akadályokat, és elkanyarodik a Károly Róbert utca felé. Azonban a Sorok utcából érkező, rutinból vezető sofőrök közül sokan tétován bámulják a lezárt hidat. Néhányan - ahogyan szélvédőn át látható - morognak, széles mozdulatokkal fejezik ki elégedetlenségüket. A híd túloldalán is nagy gondot okoz, hogy az autósok számára megszűnt az átkelés: a városba érkező kocsik feltorlódnak a Körmendi úton. Aki korábban elmulasztotta az áthajtást a Perinten, most nem tehet mást, mint továbbmegy a belváros felé.
- Megjavítják? - kiabálja felénk a hídon átkerekező férfi.
Arról, mi történt tegnap a híddal, a szombathelyi polgármesteri hivatal városüzemeltetési osztályán érdeklődtünk.
Kovács László mérnök elmondta, hogy korábbi részeredmények után - amelyek miatt már hetekkel ezelőtt megtiltották a 8 tonnánál nehezebb járművek, így az autóbuszok közlekedését is a hídon - tegnap megérkezett a teljes statikai és megvalósíthatósági tanulmány. Ebben az áll, hogy a híd erősen leromlott állapota miatt csak az üzemeltető saját felelősségére engedhető át a gépjárműforgalom.
„A komolyabb mérvű károsodás megelőzése végett azonnali hatállyal megtiltottuk az átkelést, csak a gyalogosok és a kerékpárosok hajthatnak rá a Centenáris hídra. Tegnap a helyszínen helyezték ki a tiltó táblákat, később az előjelző táblákat is kirakják a városgazdálkodási kft. munkatársai. A szak- értői vizsgálat megerősítette azt, amit már korábban megtudtunk: komoly statikai problémái vannak a hídnak. A tanulmány tartalmazza a megoldást is: vagy megerősítjük a hidat, vagy egy teljesen újat építünk. Szerencsére a helyreállításra is van mód, igaz, nem lesz egyszerű munka 40 tonna teherbírású hidat elkészíteni. Az előzetes becslések szerint ennek költsége mintegy 80-90 millió forint lenne. A másik lehetőség egy új, 80 tonna teherbírású híd építése. Azonban a körforgalmi csatlakozás és más egyéb műszaki problémák (teljesen új alépítmény elkészítése) megdrágítják a beruházást, amelynek becsült költsége 300 millió forint. A helyzetről tájékoztattam a város vezetőit, a végső döntés a közgyűlésre vár. Annyi bizonyos, hogy a kiviteli tervek elkészítése, engedélyeztetése, a műszaki megvalósítása több hónapig is eltart.“
Vas Népe
- Megjavítják? - kiabálja felénk a hídon átkerekező férfi.
Arról, mi történt tegnap a híddal, a szombathelyi polgármesteri hivatal városüzemeltetési osztályán érdeklődtünk.
Kovács László mérnök elmondta, hogy korábbi részeredmények után - amelyek miatt már hetekkel ezelőtt megtiltották a 8 tonnánál nehezebb járművek, így az autóbuszok közlekedését is a hídon - tegnap megérkezett a teljes statikai és megvalósíthatósági tanulmány. Ebben az áll, hogy a híd erősen leromlott állapota miatt csak az üzemeltető saját felelősségére engedhető át a gépjárműforgalom.
„A komolyabb mérvű károsodás megelőzése végett azonnali hatállyal megtiltottuk az átkelést, csak a gyalogosok és a kerékpárosok hajthatnak rá a Centenáris hídra. Tegnap a helyszínen helyezték ki a tiltó táblákat, később az előjelző táblákat is kirakják a városgazdálkodási kft. munkatársai. A szak- értői vizsgálat megerősítette azt, amit már korábban megtudtunk: komoly statikai problémái vannak a hídnak. A tanulmány tartalmazza a megoldást is: vagy megerősítjük a hidat, vagy egy teljesen újat építünk. Szerencsére a helyreállításra is van mód, igaz, nem lesz egyszerű munka 40 tonna teherbírású hidat elkészíteni. Az előzetes becslések szerint ennek költsége mintegy 80-90 millió forint lenne. A másik lehetőség egy új, 80 tonna teherbírású híd építése. Azonban a körforgalmi csatlakozás és más egyéb műszaki problémák (teljesen új alépítmény elkészítése) megdrágítják a beruházást, amelynek becsült költsége 300 millió forint. A helyzetről tájékoztattam a város vezetőit, a végső döntés a közgyűlésre vár. Annyi bizonyos, hogy a kiviteli tervek elkészítése, engedélyeztetése, a műszaki megvalósítása több hónapig is eltart.“
Vas Népe