Azok a bizonyos "női napok"

"A média különböző fórumain sokat hallhatunk azokról a bizonyos "női napokról". De hogyan is vészelik át a hölgyek ezeket a bizonyos napokat? Inkább a biztonságosabb egészségügyi betétet választják vagy a pici, kényelmes tampont? A hipermarketek vagy a kis üzletek polcairól kerülnek a kosarakba ezek az elengedhetetlen eszközök? A GfK ConsumerScan friss felmérése ezt vizsgálta.

A női higiéniai termékek piacára legkésőbb belépő, ám az azóta egyre elterjedtebb tisztasági betétből fogyott a legtöbb idén májusban és júniusban. A praktikus, ám az egészségügyi hatásai miatt gyakran még ma is vitatott tampon piaci részesedése elmarad az egészségügyi betétekétől. Ezekből a termékekből legtöbb a hipermarketekben kerül a bevásárlókosárba, de az értékesítésben ettől nem sokkal maradnak le a higiéniai és vegyi árukra szakosodott drogériák.

A női higiéniai termékek piacán megtalálható három, vizsgált termékkategória - az egészségügyi betét, a tampon és a tisztasági betét - közül a legnagyobb, 47 százalékos mennyiségi értékesítési részesedéssel a tisztasági betét kategória bírt a vizsgált időszakban. Ez talán biológiai okoknak is köszönhető. A tisztasági betét használata, bár a tamponénál elterjedtebb - a vizsgált időszakban a vásárló háztartások közel 16 százalékában használták -, az egészségügyi betététől még elmarad, ami valószínűleg a másik két kategóriánál későbbi piacra lépésének is betudható. E termék egy főre jutó vásárlási gyakoriságából az következik, hogy tisztasági betétet egy háztartás megközelítően háromhetente szerez be. A kipróbálók pedig egyre nagyobb mértékben térnek vissza a termékhez, azaz az újravásárlók száma egyre nő.

Az értékesítésből származó bevételek tekintetében az egészségügyi betét piacából való 32 százalékos mennyiségi részesedés - a magasabb fogyasztói ár miatt - a forgalmi bevételekből való 47 százalékos részesedéssel párosul. Tamponból pedig még mindig kevesebb fogy, hiszen az értékesített mennyiség a női higiéniai termékek teljes forgalmának csupán 21 százalékát teszi ki, ezzel ugyan fenntartva a tavalyi hasonló időszakban eladott mennyiséget.

Az egészségügyi és tisztasági betétből, valamint tamponból legnagyobb mennyiséget - bár némiképp csökkenő mértékben - elsősorban a hipermarketekben szerzik be a vásárlók. A beszerzési helyszínek ranglistáján a hipermarketektől nem sokkal marad le, sőt a tampon tekintetében azzal azonos a drogériák részesedése, ami részben köszönhető az e termékkategóriákban lassan, de egyre népszerűbbé váló kereskedelmi márkák előretörésének; s nyilvánvalóan egyre nagyobb a diszkontüzletek szerepe is. A felmérést a GfK Piackutató Intézet, Magyarország vezető piackutató vállalata végezte. "

(Forrás: www.tvszombathely.hu)