Délelőtt többet költünk...
"Legszívesebben péntekenként vásárolunk a gyalogosan is könnyen megközelíthető boltban. Többnyire készpénzzel fizetünk, a beszerzéseket általában a háziasszonyok végzik - derült ki a GfK Hungária által készített, nemrégiben nyilvánosságra hozott felméréséből, amelyben az is olvasható, hogy többet költünk délelőtt és napi boltozáskor átlagosan 1500 forintot hagyunk ott a közértben.
A GfK Hungária Piackutató Intézet kétezer háztartás megkérdezésével készített felmérést többek között arról, hogy a magyar fogyasztók mennyit költenek napi fogyasztási cikkekre, hol szerzik be elsősorban ezeket a termékeket, mikor vásárolnak, a hét mely napjain és mely napszakban, s mi módon közelítik meg az egyes üzleteket, illetve kártyával, készpénzzel, vagy más módon fizetnek.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a magyar háztartások nagy része továbbra is minden nap vásárol valamilyen napi fogyasztási cikket. Az átlagos vásárlásonkénti költés 1528 forint, amely növekedést jelent a megelőző évhez képest, amikor ez csupán 1386 forint volt.
A vásárlás szempontjából a fogyasztók által látszólag leginkább kedvelt napok tekintetében jelentős változás nem történt a 2002-2004-es időszakban, a beszerzések számát tekintve 2004-ben továbbra is vezet a pénteki nap, ez 18 százalékot jelent, ám a csütörtök és szombat sincs lemaradva.
Az egy héten vásárlásra elköltött összegek 20 százaléka, megközelítően 440 milliárd forint pénteken kerül az üzletek kasszájába. A második legnagyobb forgalom - mintegy 396 milliárd forint - szombaton realizálódik.
Általánosságban elmondható, hogy a vásárlások 71 százaléka déli 12 óráig lezajlik. Bár a délutáni kosarak nagyobb értékűek, a forgalomnak így is 63 százaléka realizálódik ekkor. A megközelítés módját tekintetében: bevásárolni - a korábbi évekhez hasonlóan - jellemzően gyalogosan járunk: 70 százalék.
Az autós körútak teljes forgalomból való részesedése évről-évre növekszik, 2004-ben már elérte a 36 százalékot. Az autóval elsősorban a hipermarketekbe és cash&carry üzletekbe jár a lakosság költeni. A fizetés módját elemezve kiderül, hogy jellemzőbb még a készpénzes fizetés. A kártyás számlakiegyenlítés azonban növekedést mutat: 3 százalék.
A bevásárlás továbbra is jellemzően "női feladat", hiszen azt 62 százalban a háziasszony intézi egyedül legritkábban cash&carry üzletben vagy hipermarketben. Negyed részben vesz részt egyszerre legalább két családtag. "
(Forrás: www.tvszombathely.hu)
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a magyar háztartások nagy része továbbra is minden nap vásárol valamilyen napi fogyasztási cikket. Az átlagos vásárlásonkénti költés 1528 forint, amely növekedést jelent a megelőző évhez képest, amikor ez csupán 1386 forint volt.
A vásárlás szempontjából a fogyasztók által látszólag leginkább kedvelt napok tekintetében jelentős változás nem történt a 2002-2004-es időszakban, a beszerzések számát tekintve 2004-ben továbbra is vezet a pénteki nap, ez 18 százalékot jelent, ám a csütörtök és szombat sincs lemaradva.
Az egy héten vásárlásra elköltött összegek 20 százaléka, megközelítően 440 milliárd forint pénteken kerül az üzletek kasszájába. A második legnagyobb forgalom - mintegy 396 milliárd forint - szombaton realizálódik.
Általánosságban elmondható, hogy a vásárlások 71 százaléka déli 12 óráig lezajlik. Bár a délutáni kosarak nagyobb értékűek, a forgalomnak így is 63 százaléka realizálódik ekkor. A megközelítés módját tekintetében: bevásárolni - a korábbi évekhez hasonlóan - jellemzően gyalogosan járunk: 70 százalék.
Az autós körútak teljes forgalomból való részesedése évről-évre növekszik, 2004-ben már elérte a 36 százalékot. Az autóval elsősorban a hipermarketekbe és cash&carry üzletekbe jár a lakosság költeni. A fizetés módját elemezve kiderül, hogy jellemzőbb még a készpénzes fizetés. A kártyás számlakiegyenlítés azonban növekedést mutat: 3 százalék.
A bevásárlás továbbra is jellemzően "női feladat", hiszen azt 62 százalban a háziasszony intézi egyedül legritkábban cash&carry üzletben vagy hipermarketben. Negyed részben vesz részt egyszerre legalább két családtag. "
(Forrás: www.tvszombathely.hu)