Felmérés az iskolákban

"Többek között írás-, olvasás- és gondolkodási készség felmérést végzett szerdán az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont.
Az országos vizsgálat keretében a negyedik osztályos tanulók három órán keresztül, míg a hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamon tanulók négy órán át írták a tesztfeladatokat. A felmérésben 3900 iskola csaknem félmillió diákja vett részt.

A feladatlapokat a legkorszerűbb mérés-értékelés szerint állították össze, így a pedagógusok is megismerkedhetnek ezzel a módszerrel. Az eredményeket a vizsgaközpont visszaküldi az iskoláknak, így a komplex elemzésen kívül, iskola és osztályszintű értékelés is készülhet a későbbiekben.

Dr. Lenner Tibor - igazgató Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
"A negyedikeseknél, a legkisebbeknél az alapképességek mérése a cél. Írás- és olvasás készségük, gondolkodási készségük felmérése. A hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamnál elsősorban a számolási és szövegértési képességek pásztázása a kitűzött cél."

A feladatlapokat az érettségivel azonos titoktartási szabály szerint kezelik. A korábbi felmérésektől eltérően idén a negyedik és nyolcadik évfolyam tanulói kérdőívet is kaptak, melyet otthon tölthetnek ki a szüleikkel, természetesen önkéntes alapon.

A felméréssel párhuzamosan egy úgynevezett életpálya-kutatást is elkezdenek, melynek lényege, hogy tízezer nyolcadik osztályos tanulót és családját kérdeznek meg életmódjukkal és jövőképükkel kapcsolatban. A felmérésben résztvevők rendszeres időközönként kapnak kérdőíveket."

(Forrás: www.tvszombathely.hu)

Szóljon hozzá