Kocsisorok, dugók, koccanások

A Centenáris híd lezárása óta délutánonként állandósultak a dugók a megyeszékhelyen.
Közlekedésbiztonsági szempontból amúgy is számos neuralgikus pont található a városban, a híd lezárása elég sokat rontott a helyzeten.

A Szent Flórián körút-Brenner Tóbiás körút forgalma elsősorban a Körmendi útra, valamint a Szent Gellért utcára terelődött, de a hídlezárás még további útszakaszok forgalmát is erőteljesen megnövelte. Dr. Varga Ferenc, a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője elmondta: valamelyest ugyan nőtt a gépjárművek száma Szombathelyen, a gyakori dugók viszont nem azért alakulnak ki, mert többen autóznak a városban.

A szakember szerint a hídlezárás óta a legkritikusabb csomópontok közé tartozik a Mátyás király utca-Thököly utca- Kiskar utcai körforgalom, a Magyar utcai Perint-hídnál lévő kereszteződés, valamint a Rumi út-Szent Flórián körút találkozása. Bár a körforgalmak forgalomáteresztő képessége lényegesen nagyobb a jelzőlámpás kereszteződésekénél, az Édász épülete előtt lévő csomópontnál - egyebek mellett a csuklós buszok miatt - gyakran hosszú perceket kell várniuk az autósoknak a továbbhaladásra. Az osztályvezető véleménye szerint amíg nem adják át a forgalomnak a Centenáris hidat, addig a délutáni órákban az említett kereszteződésekben továbbra is dugókra lehet számítani.

A délutáni órákban a Zanati úton is sokat kell időzniük a sofőröknek. Dr. Varga Ferenc szerint azért is gyakoriak az említett szakaszon a dugók, mert az autósok közül sokan nem használják az elkerülő utat. Ugyancsak lassú a forgalom a Paragvári utcában, különösen akkor, ha a Bartók Béla körútnál lévő kereszteződésben sárgán villognak a lámpák. Ilyenkor bizony gyakoriak a koccanásos balesetek is. Érdekesség, hogy míg a Paragvári utcában naponta tizenkétezer autó halad át, addig a vele párhuzamos, sokkal konfortosabb, négysávos 11-es Huszár úton csak hatezer gépjármű közlekedik.

Szintén a problémás kereszteződések közé tartozik a Március 15-e téren lévő ötirányú csomópont. Az osztályvezető szerint itt a rugalmasabb és a bal-esetmentes közlekedés érdeké- ben mielőbb körforgalmat kellene kialakítani. Közlekedésbiztonsági szempontból különösen veszélyes a kereszteződés, ha sárgán villognak a jelzőlámpák.

A délutáni csúcsforgalomban gyakoriak a koccanásos balesetek, ám ezek az ütközések döntő többségükben nem járnak személyi sérüléssel.


www.vasnepe.hu